Vincze Imre Alapítvány a Gyermekekért és az Ifjúságért
Az alapitvány székhelye:
Vincze Imre Általános Iskola
2898 Kocs, Szabadság tér 6.
Adószáma: 19150471 – 1 – 11
Köszönjük azon adózók támogatását, akik az SZJA 1 %-át alapítványunknak juttatták! Az adományokat és felajánlásokat minden esetben a kocsi iskola tanulói javára fordítottuk.
Alapítva: 1991. május 17-én
Alapító tagok: Vincze Imre Általános Iskola, Kocs Község Önkormányzata, Aranykalász MGTSZ (jogutód: Aranykocsi ZRT), DOMINO KFT, Tata és Vidéke Takarékszövetkezet, Gabonaforgalmi és Malomipari Vállalat (jogutód: PANNONMILL ZRT), Kocsi-Transzport Kisszövetkezet és Fix KFT (jogutód: Fix Fuvarozó és Szállítmányozó KFT), Ányos Árpádné, Cziráki István, Bottlik Bálint, Gáspár Vince, Topos József,
A kocsi Vincze Imre Általános Iskola oktatási intézményben tanuló diákok és tanító nevelők megbízása alapján a Polgári Törvénykönyv VI. fejezete 11 címének 74/a § /1/ bekezdése alapján, az 1. sz. mellékletet képező lista szerinti alapító tagok„ tartós közérdekű célokat szolgáló” alapítvány létrehozását határozták el.
Az alapítvány célja:
- Az iskola kiváló tanulmányi eredményeket és kimagasló közösségi munkát végző tanulóinak jutalmazása.
- Az iskola volt diákjainak az iskolához való kötődésének biztosítása, erősítése.
- Hagyományok ápolása.
- Az iskola szakmai színvonalának tartásához és emeléséhez szükséges eszközök, és ehhez kapcsolódó személyi feltételek biztosítása.
Az alapítvány induló vagyona: 1991- ben 279.500 Ft volt.
Az alapítványhoz való csatlakozás lehetősége és feltételei:
- Az alapítvány nyílt alapítvány formában létesül, melyhez bármely magán és jogi személy csatlakozhat.
- Az alapítványi felajánlás összege nincs lehatárolva.
- A kuratórium köteles az alapítványtevőnek és az alapítványhoz csatlakozónak igénye szerint, de legalább évente egyszer beszámolni.
- Az alapítványhoz csatlakozó jogosult névtelenségét megőrizni, amennyiben erre igényt tart. Az alapítványhoz csatlakozó kérésére az alapítvány kuratóriuma igazolást ad ki az alapítványhoz csatlakozás időpontjáról és összegéről. Ezen igazolás alapján – amennyiben az alapítványt tevő magánszemély – a mindenkori érvényben lévő adózási jogszabály értelmében az alapítványt tevő jogosult az alapítvány céljára felajánlott összeget tárgyévi adóbevallásánál összjövedelméből levonni.Az alapító, vagy az alapítványhoz csatlakozó jogi személy a megállapított eredményét az alapítványra fordított összeggel csökkentheti
- Az alapitványhoz csatlakozás önkéntes és a felajánlott összeget visszakövetelni, az alapitványt felmondani, vagy abból kilépni nem lehet. Az alapítványhoz csatlakozást feltételhez kötni, vagy egyéb módon megkülönböztetni nem lehet.
- Az alapítványt létesítők az alapítványhoz, annak meghirdetése után csatlakozó és az alapítványt tevő magán és jogi személyek között semmiféle hátrányos, vagy kiváltságot biztosító megkülönböztetést tenni nem lehet.
- Az alapítvány létrehozása, az alapítványhoz történő csatlakozás az alapítványi összeg befizetése után az alapítványt tevőket egyéb kötelezettség nem terheli.
Kuratóriumi tagok:
Elnök: Pálfy Imre
Tagok:
Beke Ferenc, Bódis Jánosné, Kórósi Kálmánné, Nagy Árpádné, Sebestyén László, Tatai Szűcs János,
A Kuratórium Működése:
A Kuratórium évente legalább két alkalommal ülésezik , melyet a Kuratórium elnöke hív össze, aki összeállitja az ülés napirendjét és azt a meghívóban közli a Kuratórium tagjaival .
A kuratórium ülése akkor határozatképes, ha azon legalább 5 tag, – a tagok több,mint 2/3-ada – jelen van. A döntéseit az ülés nyilt szavazással hozza meg. A határozati javaslat elfogadásához a kuratórium legalább 4 / négy / tagjának igen szavazata szükséges . Ennek hiányában a határozati javaslatot elvetettnek kell tekinteni, de egy későbbi ülésen napirendre lehet tűzni.
Az ülésről jegyzőkönyv készül, melyet a jelenlévő kuratóriumi tagok irnak alá A határozatokat az ülésen elhangzottak ismertetése után jegyzőkönyvbe foglalják ellátják sorszámmal és meghozatalának dátumával.
A Kuratórium ülési nyilvánosak, azon arra az Alapitók is illetve képviselőjük meghivást kapnak.
A Kuratórium szükség szerint, de legalább évente egyszer köteles az Alapitók részére tájékoztatást adni az addig végzett munkájáról.
A Kuratórium Elnöke a számviteli törvény szerinti beszámolót legkésőbb az adott üzleti év mérlegforduló napját követő 150 napon belül elkésziti és a kuratóriumi ülés napirendjére tűzi annak megtárgyalását és jóváhagyását , melyről a kuratórium a 4.l. pontban szabályozott szavazással – a hét kuratóriumi tag több mint felének – legalább 4 tagnak azonos szavazatával meghozott határozattal dönt.
A Kuratórium tájékoztatása lehet általános, tömegkommunikáció eszközeivel történő, de egyéni kérdésfeltevése illetve javaslatra egyedi névre szóló tájékoztatást kell adni.
A Kuratórium Elnöke és tagjai megbizásuknak anyagi ellenszolgáltatás nélkül tesznek eleget, felmerülő költségeik megtéritésére igényt tarthatnak.
A kezelő szerv vagy annak tisztségviselője által feladatkörének ellátása során harmadik személynek esetlegesen okozott kárért az Alapitvány felel.
A Kuratórium Elnökét vagy annak tagjait az Alapítók indokolt esetben visszahivhatják.
„Az alapítvány független politikai pártoktól, országgyűlési képviselőt nem állít, és a pártok, valamint az országgyűlési képviselő támogatását a jövőben is kizárja tevékenységéből”.